måndag 11 september 2023

Enduro med MTB Täby i Vallentuna

Ikväll blev det enduroträning med MTB Täby på ny plats i Vallentuna.
Viste inte om jag skulle hinna ditt då jag inte hunnit fixa mitt bakhjul sen helgen.
Kassetten satt så hårt så Cykloteket fick såga bort den ifrån bodyn. Har aldrig varit med om att en kassett suttit så hårt förut.

Men jag han få till en eker som jag fick på och riktade upp hjulet och bytte även skiva som blivit lite sliten efter Europaresan.
Sen han jag precis komma ner till att Tomas skulle hämta Peter och mig för att köra till träningen.

Blev körning i Vallentuna Bikepark där det fanns lite roliga spår med hopp och doserade kurvor.
Här hade vi ett ställe där det fanns ett A, B och C spår. Jag lyckades ta B spåret men A kändes lite för långt, var inte så många som tog det.

Skönt och ta lite nya utmaningar. Det fanns en del halvstora gapphopp. Många räckte det med att bara ha tillräckligt med fart för att ta sig över. 
Det gällde som vanligt att koppla bort skalen om man skulle våga sig att ta sig över.


Inga kommentarer: