söndag 17 september 2023

Då var SWE Cup Enduro I Falun avklarad

Det blev till att försöka köra idag i alla fall. Det kändes bättre i foten idag och jag kunde gå nu utan några större problem men det gick fortfarande knappt att gå nerför trappor.
Men jag tänkte att jag gör ett försök att i alla fall ta mig igenom banorna.

Men först innan jag skulle köra så var det dags för Oskar att köra.


Han skulle köra 4 varv och skulle köra allt runt Källviken. Han körde på bra och trots att vi missat att köra 7:e banan som var den mest tekniska så tog han sig nerför den helt osedd med sin hardtail. 
Riktigt grymt kört.

Vi skulle börja med att cykla till Lugnet och köra 2 banor där.
Kände att det gick bra och bara trampa men det gjorde ont i benet när jag skulle skulle trycka ifrån med hällen.
Kände att det gick bra på de lätta partierna men när det branta till och blev stenigt så kändes det så då blev jag stelare i körningen också då jag inte ville trilla av för att jag inte orka hålla emot.

Men jag ville ändå köra på nr jag ändå kommit så här långt.

Blev lite väntan redan på 2:a banan då en stackare hade kraschat där. Hoppas det gick bra för vederbörande.

Sen skulle vi cykla tillbaka till Källviksbacken och köra resten av banorna. 3 var fortfarande lite blött och grymt hal då det var mycket stenar och rötter och en hel del på skrå. 

4 och 5 banorna var lite lättare och där vågade jag köra på lite mer då de inte var så branta.


6 och 7 banan var det en hel del branta partier på som var ganska steniga. Föra året hade jag inga direkta problem att köra nerför dem men nu när jag var stelare så blev det en hel del svårare.
Tog mig nerför dem på hjulen i alla fall sä det kändes skönt.

Låg först i totalen ett litet tag i alla fall då jag körde igenom alla banorna ganska snabbt.


Men sen trilla jag ner ganska ordentligt när alla andra började ta sig i mål. 
Men kul att jag lyckades ta mig igenom allt ändå med halvtrasig fot.

Fullständiga resultat finns här.

Får tacka Jocke och Jessica för grymt boende och trevligt sällskap under helgen. Kul att Oskar kunde leka med Alvin där på kvällen också så han hade något att göra.

Inga kommentarer: