tisdag 8 september 2009

Min första civila krash på cykel

Ja då kan jag boka av det också, krasch med jobbpendlare check... Har aldrig lyckats köra in i någon som inte tävlat eller vart med på träning sen jag börja cykla 93. Nån gång måste vara den första...

Var på väg till jobbet med tävlings MTB:n och hade nästan kommit fram till Rissne. Precis innan jag ska svänga upp mot centrum så kommer en vingelpelle som kör vänstertrafik.
Jag försöker väja undan varpå han gör lika dant åt mitt håll så klart, då byter jag riktning igen och självklart gör han det också varpå kraschen är ett faktum.

I vanliga fall hade jag kunnat bromsa in ordentligt men nu hade jag sprillans nya skivor och bromsklossar som inte hunnit bli inkörda än så dom tog inte lika effektivt som vanligt.
Det sluta med att jag gav han en bredsida och flög över styret.
Både han och jag klarade oss bra som tur var så det var bara att tacka för tacklingen och dra vidare.

2 kommentarer:

Steffoboy sa...

Läskigt - men du vet ju hur cyklister är - inget trafikvett :) Tur att det gick relativt bra i allafall!

Per Kumlin sa...

Ja hade det varit 100m senare hade han haft nedförsbacke och då hade det gått mycket snabbare....
Tur i oturen