fredag 29 januari 2010

Dagen D. Nu ska jag snart på laserbehandlingen för mina ögon.

Kl 15:30 så ska jag vara på Memira på Vasagatan 38 för att få min operation gjord. Är lite smånervös då dom ska operera båda ögonen på samma gång.
Det ska bara ta någon minut och inte kännas något anmärkningsvärt så det känns skönt.

FS LASIK metoden som jag ska göra är den mest skonsamma och den som används mest med minst felmarginal så det känns ganska tryggt.
Så förhoppningsvis ska allt gå bra och jag hamnar utanför den 0.0001promille som det går åt helvete för.....

Jag hade dessutom väldigt tjocka hornhinnor som skulle minimera riskerna ytterligare.
Så i morgon så kommer jag ha syn som en hök och äntligen kunna se allt tydligt när jag dundrar genom alla tekniska partier på cykeln.

Jag får dock inte träna hårt på en vecka efter operationen då ögonen kan bli infekterade om jag svettas Det gör jag ju tyvärr bara jag tänker på träning så det får bli riktigt lugnt nästa vecka. Tur att jag kört hårt dom sista 3 veckorna så det passar in med en vilovecka nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till Per! =)