söndag 24 oktober 2010

Kompiscrossen Ankdammen

Vaknade till ett härligt smattrande mot rutan i morse. Planen var att cykla till Ankdammen för att köra Kompiscrossen men då jag tittade på termometern och den stod på 2 grader så omvärderade jag mitt beslut och tog bilen.
Trodde inte det skulle vara så många som kom ditt i ruskvädret men det var runt 22 pers som dök upp och trotsa vädret ändå så det var kul.












Alla bilder är tagna av Daniel Rytz för Kompiscrossen

Det blev en härligt blött, lerig och småkall tävling. Patrik Markling tog starten tätt följt av Fiffi, Gustaf och mig. Jag hängde på skapligt de första varven men Hans Mård fick för sig och komma upp och köra och vi andra orka inte riktigt hänga på.












Gustaf drog iväg och fick en lucka medans jag Fiffi och Simon som kommit ikapp bildade en jagande liten grupp.


















Det gick ganska fort men det blev en del ryckig körning då det var en del långa raksträckor som ingen ville dra på. Det började komma ikapp en del bakifrån då vi låg och lurade på varandra så ut på 3:e sista varvet drog Fiffi iväg tillsammans med Simon och jag hade inte krafter kvar att hänga med.


















Blev även ikappkörd av Erik och Fredrik men hade lite krafter kvar för att köra om Fredrik igen.
Slutade tillslut på en 6:e plats med riktigt trötta och stumma ben. Idag hade jag inte riktigt benen för att hänga med och det var lite för lättkört tekniskt för att jag skulle kunna göra någonting.
Men lera och kylslaget var det så man fick lite belgisk stämning.


















Resultat från Kompiscrossen Ankdammen Classic finns här

Inga kommentarer: