söndag 31 oktober 2010

2:a plats igen på Valhallcrossen.

Idag var det Valhallcrossen vid stora skuggan. Banan var långt ifrån lika teknisk som igår så jag hade inga höga förhoppningar på att köra bra när det dessutom var ganska tungkört.
Starten gick och jag lyckades hänga med tättgruppen med Fiffi, Patrik, Erik och Gustav.
När den lilla backen kom vid halva banan så hängde jag med oförskämt bra. Förra veckan fick jag slita som fan där och tappade men nu orkade jag med varv efter varv.

De långa rakorna och den tungkörda slakmotan upp mot hopphindret lyckades jag också hålla mig kvar utan några större problem så jag började hoppas på att kanske kunna göra något i alla fall.

Fiffi hade oturen att dra axeln ur led på 3:e sista varvet tror jag det var så han fick bryta. Han har en spurt som brukar vara riktigt farlig annars.
Nu var det Erik, Gustav, Patrik och jag kvar. Jag lyckades klanta till det och fick 2-hjulsställ och la mig i leran innan den jobbiga backen och trodde det var kört. Men jag lyckades jaga ikapp utan några större problem så nu började jag hoppas på en spurtuppgörelse.

Sista varvet gick väldigt avvaktande då ingen ville dra. Ut på de sista svängarna så råka Erik halka till men jag kom inte om. Både Erik och Gustav drog sen igång ordentligt. Jag hängde med och försökte sen ta innern i sista kurvan men blev lite låst av Gustav som låg på andraplats. Jag drog igång spurten igen och kom om Gustav men han inte ikapp Erik så det blev en 2:a plats idag igen. Kändes dock bra att hänga med så bra på den här banan.

Fullständiga resultat från Valhallcrossen finns här.

Har inte hittat några bilder på mig ifrån idag så ni får nöja er med några fina från igår.
De här 2 har Jesper Näsvall tagit



















Den här 2 har Fredrik Winberg tagit

























och de här har Johan Moberg tagit.





















Fler från Johan finns här.
Dieter Funkelius har också tagit massa fina bilder. Tack för alla de fina bilderna grabbar.




















Fler bilder från Dieter finns här.

1 kommentar:

STIZZE sa...

Starkt kört båda loppen! Jag fick mersmak så det kan nog bli att jag ställer upp i kompiscrossen den 21 november också!