onsdag 13 oktober 2010

Stumben uppför Nybohovsbacken

Löpning ger mig verkligen stumma ben. Jag får ingen träningsvärk utan jag får bara tokstumma ben. Jag har bara sprungit 1 gång i veckan sen jag fick gipsad arm så kroppen kanske inte har hunnit justera om sig till det.
Har testat att köra hårt dagen efter och tagit en vilodag emellan som nu men det verkar inte räcka.
Cykla till jobbet och körde 5 intervaller uppför Nybohosbacken på hemvägen men det blev inte så snabbt.
Benen ville verkligen inte snurra runt. Jag tog i som en gris med både tung och lätt växel men tiderna kom inte under 2:50. Benen ville verkligen inte snurra runt.
Andningen var hög som vanligt men inte farligt. Skulle jag uppskatta enligt borgenskalan skulle det varit runt 18 för andningen och 20 för benen.
Det kändes konstigt på något sätt för det kändes som jag borde kunna öka kadensen men när jag väl försökte så gick det inte. Ungefär som när jag ska dra igång en spurt men halvägs i igångdraget så bara dör det.

Inga kommentarer: