onsdag 16 februari 2011

Lite skidor vid Brantebrink och TC

Blev en sväng till Brantebrink idag. Fick sällskap av Angelica från Cyloteket Racing Team. Var kul att få lite trevligt sällskap från en teamkollega och någon att jaga. Angelica har ju kört en del skidor förrut så jag fick bita i för att hänga med. Vi körde svart/vita till Lida lite lugnt för att testa tekniken lite. Sen blev det 2 hårda varv på gula där. Blev ny rekordtid för mig. Slipa tiden med hela 45 sekunder då jag kom ner till 9:06.
Var nog lite tekniken men mest var det nog för att det var nypistat så att det var som att köra på räls.

Vi körde sen hem via svart/vita igen och körde en intervall uppför hela backen vid Harbro och då lyckades jag faktiskt hänga kvar bakom Angelica. Kändes skönt att jag inte var helt efter.
Det var tur så att Angelica fick lite träning också och inte bara fick glida runt lite lugnt med mig medans jag sprattlar runt för kung och fosterland.
Fick massa bra tips som jag kan gå och slipa på så jag får upp farten lite bättre. Det tackar jag för.
Blev en trevlig runda på runt 2timmar så det satt fint.

Blev 30min på Monarken sen också. Drog av 2 st 4min intervaller på 418watt. Satt som ett smäck.
Nu har Hjalle varit över och hälsat på och fått se våran lille Oskar. Var kul att få lite besök och snacka lite skit.

4 kommentarer:

STIZZE sa...

När du tar tid på träningen i nybohovsbacken, vart börjar du och vart slutar du?

Jag ska dit och köra sex vändor och spöa dina tider nämligen. :)

Per Kumlin sa...

Jag hade planen att köra där i morgon runt 18:00 tiden ungefär. Du kan få hänga med och ställa av mig då. Annars har du start och mål här http://per-kumlin.blogspot.com/2010/08/nybohovsbacken-gamla-hederliga.html :-)

STIZZE sa...

Aha, du börjar på andra sidan.. Jag hade tänkt köra från korsning nere vid liljeholmscentrum och uppåt toppen, men det där blir ju lite längre och bättre.. Jag lär va där runt 17:30 och värma lite först, jobbar ju i liljeholmen och tänkte pendla till jobbet imorrn och avsluta arbetsdagen där!

STIZZE sa...

Säg gärna till om du vet att du får förhinder. Jag lär rulla ut på uppvärmning vid halv 6 tiden och kanske börjar lite innan kl 6