lördag 12 februari 2011

Skidor vid Ågesta

Då det var så fint väder och härligt mycket snö så fick Monarken vila lite.
Tog en tur till Ågesta för att köra lite skidor i stället.
Jag var inte den ända sim tyckte det var bra skidväder. Det var som ett långt lemeltåg runt hela 8 km spåret runt golfbanan som jag tänkt testa.
Körde 2 varv ganska lugnt. Det var grymt bra fäste men taskigt glid. Snön var som mjuk sorbet så stavarna sjönk igenom så frånskjutet blev inte det bästa heller.
Ågesta
Tiderna blev 38:00 och 38:23. Det började bli lite småmörkt så jag bästämde mig för att köra ett varv på 6 km spåret då det spåret är upplyst.
Solnedgång vid Ågesta
Som sagt fästet var det inget problem med. Kunde nästan diagonala mig uppför hela den första riktigt branta backen.
Försökte ta i så gott det gick men det var lite segt i den mjuka snömodden.
Fick en tid på 27:02 så det var inget att hurra över men det var grymt kul att få komma ut.
Blir nog skidor i morgon med fast i Lida. Någon som vill med vid 11-12 rycket någon gång?

Inga kommentarer: