torsdag 8 september 2011

Bilbesiktning och Hammarby Hill XC

Idag var det dags att besiktiga Saab:en. Vi har ju precis haft den på service så jag hoppades den skulle gå igenom och det gjorde den utan anmärkning, fanvad skönt.

Hade tänkt att cykla till jobbet idag då jag inte kände av snuvan så mycket men vädret var inte det roligaste.
Då jag ändå skulle köra bil och mitt månadskort tagit slut så tänkte jag att jag tar med cykeln och kör sen till jobbet.

Fan det kommer jag aldrig göra om. Det tog typ 40-45 minuter att komma till jobbet genom den där djävla Essingeleden.

Utan att överdriva så går det nästan snabbare att springa till jobbet. Jag hatar verkligen att sitta i bilkö, jag vill ju gasa inte sitta och rulla i 10km/h...

På kvällen blev det en vända till Hammarbybacken där CRT skulle ta en vända runt Hammarby Hill XC banan.
Trots regnet som var under förmiddagen så var det runt 60 pers som kom ditt och skulle testa banan. Riktigt kul.
Hammarby Hill XC
Trots förmiddagens regn så var det inte så blött som jag trodde att det skulle vara.
Jag fick till uppgift att vara efteråkare till den snabba gruppen. Vi var runt 20 pers men det var några som hoppa av på grund av tekniska problem eller att orken trött.
Det började bli lite mörkt på slutet och ingen av oss hade lampor med oss så det var tur att vi slapp köra i mörker.
Hammarby Hill
Hoppas det gick bra för de andra grupperna som var ute längre än oss. Kan ju bli lite jobbigt och inte se något.
Då jag tog bilen till Hammarby så ville jag helst tvätta Sparken innan jag skulle lägga in den i trunken.
Stizze bodde i närheten och hade slang så han var snäll och lånade ut den. Det tackar jag för. Scott Spark RC
Nu har jag kommit hem och fått i mig middag och har hunnit fixa till mina DT 1250 hjul med nytt fälgband och nya däck så nu ska det fan inte bli några mer punkteringar i år.

Inga kommentarer: