lördag 3 september 2011

Tripelpunka på Bockstensturen

Idag var det Bockstensturen som skulle köras. Ville köra bra då det gick skit på Finnmarksturen.
Var med bra där framme första milen men sen åkte jag på punktering igen. Fan fyllde i luft och började jaga ikapp. Hade kanske bara tappat 30 sekunder så jag såg fortfarande många där framme.

När det börja gå nedför efter första backen så kände jag att bakdäcket var riktigt mjukt igen.
Fick ta det lite lugnt i kurvorna och rullade sen till tekniska zonen och byte bakhjul.
Såg då att mina bromsbelägg var helt slut så jag byte dem också. Tog nog runt 6-8 minuter totalt.

Sen var det bara att börja jaga igen. Kom typ någon km sen var det slut med luft i framdäcket också, suck.

Som tur var hade jag en patron till så det var bara att fylla och hoppas att det skulle hålla.
När jag kört runt 6 mil så kom jag ikapp Angelica så jag bestämde mig för att hjälpa henne då jag ändå var körd i totalen.

Det gick bra för de andra i CRT som tur var. Lars och Ludde van total i sina klasser och Angelica kom 2:a idag och totalt och Fredrik kom på en 3:e plats och 4:a totalt.
Stefan körde bra och kom på en 10:e plats idag och avancerade till en 10:e plats totalt, riktigt kul.
Här har vi elit klassen.
Bockstensturen
Och här har vi dameliten i totalen
Angelica
Nu har vi tvättat oss och cyklarna och fått en grymt god middag hos Fredrik Edins föräldrar, det var verkligen världsklass på den middagen. Middag

Inga kommentarer: