tisdag 20 september 2011

Min Scott Addict CX kom idag

Fick ett trevligt SMS av Pumpen vid lunch att min nya Scott Addict CX hade kommit. Jag var inte sen att springa till Cykloteket vid Norra Station för att hämta den efter jobbet.
Bilderna i katalogen hade gjort den orättviss för där såg Addicten inte lika smäker ut.
I verkligheten var det en sån där cool matsvart lack som en riktig stealth bombare. Riktigt snyggt tycker i alla fall jag.

Det blev till att montera ihop den lite snabbt när jag kom hem så att jag kan provköra den i morgon ifall det inte är för taskigt väder.
Så här såg den ut efter monteringen. De här bilderna gör inte heller Addicten rättvisa då jag tog bilderna med en taskig kamera i inte allt för bra belysning.

Ja den här kan jag inte klaga på. Grymt lätt ram på under ett KG och i övrigt bra komponenter för en CX.

Avid Shorty Ultimate bromsarna sägs vara de bästa så det känns skönt att de kom med original.
FSA SLK Light Carbon vevar är heller inte helt fel. Resten av komponenterna är Shimano Ultegra och Ritchey Pro Carbon prylar och det kan jag inte klaga på heller. 














Ska bli grymt kul att testa den här snabbingen sen. Nu börjar Cross-sesången på riktigt

2 kommentarer:

STIZZE sa...

Blir det revolver racing hjulen eller har du sålt av dom?

Per Kumlin sa...

Det blir nog Revolver Racing hjulen;-)