måndag 26 september 2011

Svealanndsmästerkap XCE

Idag så var det Svealandsmästerskap i XCE. Jag tycker det är en kul gren när man kör korta snabba lopp i utslagningsheat trots att jag är helt kass på korta distanser.
Tyvärr så verkar inte så många andra tycka det för det var bara 12 tappra cyklister som hade hittat till Märsta idag.
Då vi var så få så körde vi bara i en klass så att det skulle bli lite tävling.
Första rundan så var det bara tidtagning och de 2 sämsta åkte ut. Jag klarade mig precis.
I kvartsfinalen så körde vi 4st och sisten åkte ut och där klara jag mig också.
Då fick jag starta i B-finalen där Fredrik Edin, Stefan Dahl, Jag och Morgan skulle köra. Inga dåliga killar direkt.
Fredrik tog starten och jag körde på strax bakom. Jag lyckades hålla den placeringen efter uppförsbacken och ner mot mål. Sen skulle vi hoppa över ett par träbockar och jag hörde hur Stefan låg och flåsa bakom mig.
Sen smal det bara till där bakom och Stefan lyckades fastna i träbockarna när han skulle försöka gå om på yttern.
Jag kunde då rulla i mål på en andraplats strax efter Fredrik. Stefan klarade sig bra som tur var. Det var nog tävlingshetsen som gjorde att han ladda på lite för mycket.
Det blev då en 6:e plats totalt för mig så det får jag vara nöjd med. Det fick jag ett paket Dajm för. Det satt fint som färdkost sen.
Jag hoppas det är fler som hittar till de här roliga tävlingarna. Det är ju mer publikvänligt när det är så kort och så tighta heat också så det borde locka mer folk tycker jag.

Inga kommentarer: