tisdag 18 oktober 2011

Hemma med Oskar och mek med baknav

Idag har det blivit pappaledig dag igen. Som vanligt är det mycket att göra även när jag inte tränar.
Idag blev det till att åka till Solaric för att se om de kunde svarva till ett fäste till min Fun Works S-Light carbon stolpe som jag krascha sönder i helgen.
De skulle fixa det tills på onsdag så det skall bli kul att se hur det blir.

Blev sen en vända till Tools Momentum för att skaffa lite nya lager till mitt bakhjul. Fan vad dyrt det har blivit med SKF lager nu. Det kostar typ lika mycket att köpa 4 lager som att köpa ett helt nytt nav.

Det blev ett helvete att byta ut dem också. Bussningarna till själva navkroppen var inga problem.
Men när jag kom till själva bodyn så gick jag bet först. Det var en liten låsring på utsidan som jag fick bort. Sen satt bara ett lager där och något som såg ut som en distans och längst inne satt ett lager till.

Då ytterlagret såg helt öppet ut så tänkte jag att det är väl bara att banka på det inre lagret så hoppar allt ut.
Jag tog fram storsläggan och började össa på som fan men ingenting hände.
Hur fan kan ett lager ärja fast så hårt tänkte jag och öste på ännu mer med släggan men ingenting hände.
Jag såg att det yttre lagret hade rört sig en bit så jag tog en skruvmejsel och bankade på det och det flög ut på en gång.
När sen distansen trilla ut så såg jag att det var en låsring till där inne. Inte så konstigt att ingenting hände när jag stog för kung och fosterland med släggan i högsta hugg och drämde på som en galning.
Ja det kan ju vara bra att ha en sprängskiss på grejerna innan jag går på och börjar meka ibland......
Men nu är navet fint igen och snurrar bra utan glapp.

Min morsa har hunnit hälsa på med Dalence idag också innan jag och Oskar skulle till öppna förskolan.
Blev en vända till Älvsjö för Babysim efter det. Oskar gillar verkligen att simma runt nu.

Inga kommentarer: