torsdag 27 oktober 2011

Vilodag och däcksbyte

Gårdagens punktering var tydligen större än jag trodde. Jag hade med mig Tufos Tyre Sealant Extreme tättningsvätska men de hade pyssit ut på natten i alla fall. Blev lite halvpanik då det brukar ta ett tag att få det att fästa om man skall byta däck.

Jag hade som tur var fått mina lagliga Tufos Flexus Cubus 32mm däck och lim så det var bara att häkta av de gamla däcken och rensa fälgen och klistra upp på nytt.

Jag han med ett lager på natten på både däck och fälg. På morgonen blev det ett till och nu på kvällen ytterligare ett till. Det borde hålla tills på lördag så jag slipper kavla av däcken i någon kurva.
Det var nästan svårt att centrera däcket då det satt så hårt så det skulle vara själva fan om jag lyckas kavla av det.

De får stå med 3bars tryck nu under natten så skall de testköras i morgon. Blir lugnt till jobbet på morgonen sen får de köras in ordentligt i Kungsan i morgon kväll då jag skall ditt och hjälpa till att sätta upp banan för STHLM Cyclo Cross som går där på lördag om det är någon som har missat det.

Inga kommentarer: