tisdag 25 oktober 2011

Snart är det STHLM Cyclo Cross

Det går fortfarande att anmäla sig till STHLM Cyclo Cross både idag och i morgon om man inte vill efteranmäla sig på plats.
Det är Sveriges absolut coolaste tävling på cyclo cross så det får man inte missa dessutom mitt i stan vid Kungsträdgården nu på lördag den 29 oktober, kan inte bli bättre.
Kom ditt och kör eller ta en öl och stå och heja på oss som kör skiten ur oss på banan.


Idag har jag formtoppat mig med lite Monark. Körde 30 min totalt och brände av 20 minuter på 350 watt. Jag klara det inte helt och hållet utan var tvungen att ta 2 st 30sekunders pauser. Det berode nog mer på att jag hade hammaren när jag starta då blodsockret var nere i 3,7mmol/l . Var skönt att i alla fall vara nästan tillbaks till vårformen igen.

Blev styrka på jobbet sen och där klara jag 3½minut på 16km/h och 6% lutning så det går åt rätt håll också. Blev bålträning och knäböj som vanligt. Körde på 100kg på knäböjen nu men orkade bara 9 reps som mest.

Nu skall det gå snabbt på STHLM Cyclo Cross

Inga kommentarer: