lördag 29 oktober 2011

Nu är STHLM Cyclo Cross avklarad

Blev inte riktigt som jag tänkt mig idag. Starten gick skapligt bra. Anders Stenberg drog iväg i en väldans hast och strax efter kom Österling och sen jag. Kort därefter så kom Damian Herbert och Stefan Carlsson ikap och om. Det blev vi som sedan jagade Robert Österling som var kort framför och hade hoppats på att komma ikapp Anders Stenberg också.
Johan Moberg har tagit alla bilderna och det finns fler fina bilder här.













Damian och jag hade krigade ordentligt då jag var lite snabbare ut ur kurvorna men han hade ett starkt igångdrag så jag hade svårt att komma om till nästa kurva.
Tillslut bromsa han bort sig och jag kom om.

Tyvärr så fungerade inte mina bromsar så bra heller. De tog i stort set ingenting så jag vet inte hur många gånger jag höll på att bredsladda mig in i kravallstaketen.
Fick bromsa mycket tidigare än vad jag brukar för att få ner farten och det gjorde att jag tappa i kurvorna istället för att vinna tid som jag brukar kunna göra. Det var inte det bästa på en sån här bana som har branta och tighta kurvor hela tiden.













Jag tappade tillslut Stefan och Österling då det tog för mycket att jaga ikapp efter varje kurva och hamnade lite i ett ingemandsland.


















Jag hade Michael Carlsson kort efter mig och han jagade starkt och kom tillslut ikapp och om.
Försökte hänga med men lyckades sladda ur när man skulle upp ur dammen innan sandhindret och fastna nästan i ett träd. Såg hur han försvann där framme och lyckades inte komma tillbaka.


















Jagade så gott det gick men när jag inte fick till det i kurvorna där jag brukar vara bra tappa jag motivationen lite. Började komma ikapp lite på sista varvet men inte tillräckligt för att komma om.
Det slutade med en 5:e plats och det kändes lite surt då benen verkade vara i ganska bra form.
Men det var kul att köra ändå, det är en riktigt rolig banan tycker jag och det är grymt med så mycket publik.

Startade även i Prestigeklassen för att få leka lite till på banan. TV 10 var där och filma lite så jag undrar om jag kom med där eller inte. Hade varit lite kul att få komma med i TV:-).

Resultat från STHLM Cyclo Cross finns här.

Inga kommentarer: