onsdag 12 februari 2014

1 sekund ifrån personligt rekord

Typiskt så nära men ändå inte. Tänkte försöka ge allt på löpningen hem. Hade gott ganska bra på ditvägen med ett snitt på 4:33min/km utan att ta i allt för mycket.

Värmde upp som vanligt med ca 1,5 km sen var det bara att ge järnet hela vägen hem.

Fick inga smärtor i bröstet den här gången så jag hoppades på en bra tid.
Tempot blev lite upp och ner då jag flåsa så mycket så jag blev spänd. Försökte ta djupa andetag och slappna av och då gick det bättre ett tag.

Men jag hade lite svårt med andningen och hade problem med att inte börja hyperventilera.

Kändes jobbigt då det kändes bra i benen, när jag cyklar så är inte lungorna lika begränsade som vid löpning så det känns lite ovant.



















Kände dock att jag inte kunde ta i mer än vad jag gjorde. Tiden blev 17:01 så det var bara en sekund ifrån PB.

Efter träningen blev det en sväng till Lekland i Sollentuna med Oskar. Han behövde också springa av sig lite så då var leklandet perfekt.



Inga kommentarer: