fredag 14 februari 2014

5 varv på Villes 8:a med Johan

Blev hårdkörning igen på Villes 8:a. Den är grymt rolig att köra på för den har både backar och är ganska teknisk så jag får jobba på ordentligt hela tiden.
Körde först 2 varv på raken och då gick det ganska långsamt. Det var ännu halare nu än i tisdags och det hade fallit ner lite grenar som försvårade framfarten.

Sen kom Johan och då körde vi ett varv i taget. Det började bli lite spännande att köra utför nu för stenhällen var grymt hal nu och det var nästan svårt att få stop på cykeln.

Sista varvet så blev det som vanligt att jag lyckades ta i lite mer. Fick ett ganska bra flytt och fick bara 2 små stopsladdar.

Resten av banan lyckades jag köra med bra fart och tryck hela varvet och jag kom förbi de svåra partierna på ett smidigt sätt utan inbromsning och hackig körning.

Tiden blev 5:58 så trots att jag nästan fick ett felfritt varv så var jag nästa en halv minut långsammare än mitt PB. Där ser man hur jobbig banan är när det inte är någon hårdpackad snö på.

Johan dundra på bra också och körde snabbt på de tekniska partierna.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra pepp där, vart det snabbaste varvet på straxt över 6min. Sladdade in i en sten straxt innan fotot, såg vid tvätten att det gått hål i ramen =(. Får se när man kan köra igen.

Per Kumlin sa...

Hoppas det inte var något allvarligt med ramen, såg ut att gå bra där. Strax över 6 min när det var så halt och tungkört är riktigt bra.