onsdag 19 februari 2014

Ytterligare ett KOM på jobblöpningen hem

Blev till att springa till och ifrån jobbet idag. Tog en liten omväg till jobbet som blev 6.6 km i ett ganska lugnt tempo med ett snitt på 4:39min/km.

På hemvägen försökte jag som vanligt att dra på och sätta en tid på Strava.
Försökte börja lite lugnt så jag inte skulle få ont i bröstet och sen öka lite efter sista nedförsbacken där jag i vanliga fall brukar få ont i bröstet.

Trots att jag kände mig trött och seg så kändes det som jag hade ett skapligt tempo. Det gick dock lite upp och ner då det inte kändes så tungt i benen så jag ville gärna öka men då sa lungorna stop.

Det räckte tydligen till ett nytt KOM när jag var klar och jag sprang på 16:48 som är en putsning av mitt gamla rekord på 12 sekunder.


















Skönt att det går framåt trots att jag kände mig så trött.




Inga kommentarer: