tisdag 18 februari 2014

4 varv på Blåa spåret och ett nytt KOM

Hade hoppats på lite TT idag vid blåa spåret men efter lite olyckliga omständigheter så blev det bara ja kvar.
Själv kände jag mig grymt stum i benen och väldigt trött så jag hade inga direkta förhoppningar.
Blev 4 varv så hårt jag kunde.


















Ut på 3:e kändes det lite bättre och jag fick bra flytt genom alla tekniska partier och hade ganska bra tryck i benen.
Började hoppas på en ganska bra tid men när det jag kom till sista nedförsbacken ca 100 meter innan mål sket det sig.

Framhjulet försvann när jag skulle hoppa över en sten och jag volta över cykeln och ner i lingonriset.
Där försvann min topptid.

Hämta cykeln och körde vidare det sista varvet så gott det gick.
Blev raka vägen hem efter det.


















När jag kom hem så såg jag på Strava att jag lyckats ta mitt förra KOM på andra varvet så det gick skapligt fort ändå.


















Utan att krascha och lite piggare ben så ska inte under 9 minuter vara några problem tycker jag.

Inga kommentarer: