torsdag 12 februari 2015

Maxtest idag slutade på 5 sek vid 472,5 watt

Idag var det dags för mitt första maxtest för året. Hade inga direkta förhoppningar då jag inte var helt säker på hur formen var. Jag hade klarat 4x4 på 410 watt i tisdags så lite hopp hade jag på ett någorlunda resultat.

Värmde upp med först 50 i kadens i 10 minuter och sen 70 i kadens i ytterligare 10 minuter med 2 höjningar på vardera.
Så efter 20 minuters uppvärming så var det dags att starta testet på 270 watt och sen öka 22,5 watt varje minut tills jag dog.

Det började kännas riktigt tungt redan efter 427,5watt men det var bara att hålla ut så länge det bara gick. Hade ett litet mål att klara 472,5 watt då jag brukade komma upp dit förut när jag var i skaplig form.
Lyckades med det idag också men klarade bara 5 sekunder där. Får vara riktigt nöjd med det då det ändå är tidigt på sesången.

Avslutade med 10 minuter på 350 watt med en liten fuskpause efter 6 minuter. Kändes riktigt tungt då men de resterande 4 minutrarna kändes nästan oförskämt lätt i jämförelse av någon konstig anledning.










Blev ett bra pass det här. Kändes helt ok i benen och resultatet var det inget fel på heller. Tror jag precis kommit upp i 495 som bäst så det är nästan en minut upp till mitt PB.

Inga kommentarer: