lördag 23 maj 2015

Borlänge Tour etapp 2

Idag var det dags för andra etappen i Borlänge Tour. Vi i H30 skulle köra 3x7km på en ganska snabb bana med en hel del korta snabba bryttbackar och en många kurvor.

Idag lyckades jag komma iväg bra i starten och hängde på täten nästan ett varv. Blev dock lite trött och tappade. Låg och körde med Benny Andersson, Andreas Widell och Krister Höijer och hoppades på att kunna hänga med ända till mål.

Det märktes att vi hade våra styrkor på olika ställen. Ibland kunde jag dra iväg och få en liten lucka och de kom ikapp och om uppför.


Tyvärr orkade jag inte hänga på uppför och tappade klungan på slutet av 2:a varvet. Försökte gneta ikapp men hade ingen ork. Körde i mål som 8:e man och får ändå vara ganska nöjd med det.

Tyckte inte jag gjorde några stora missar och jag tog i så jag blev härligt trött så jag kunde inte göra så mycket mer.


I elit hade vi 3 åkare bestående av Lars Bleckur, Martin Eriksson och Jonathan Bergqvist.

Det var Emil Linde som satte upp farten där och Lars och Martin var med långt framme hela tiden.


Lars körde upp sig till en 2:a plats och var inte långt efter.

Martin var bara några placeringar efter och körde på bra.
Lars tappade lite på slutet men höll kvar pallplatsen, riktigt grymt kört.
Top 3 blev de här gubbarna.
Nu laddar vi för sista dagen på Borlänge Tour.

Inga kommentarer: