lördag 16 maj 2015

Flottsbro Enduro

Blev ett distanspass idag. Körde ner till Flottsbro för att titta lite på endurobanorna som det skall tävlas på imorgon.
Det var ganska tekniska spår på sina ställen. Några gick där det gott Keps Cup förrut så de kände jag igen och kunde köra utan problem.
Men sen hade de några nya stigar jag inte kört förut där jag tvekade en del.

Slinga 7 började med ett litet dropp efter bara någon meter. Stod och tvekade ett bra tag. Den var ju löjligt liten egentligen och det var ingen farlig landning heller så jag vet inte varför jag tveka.

Den hade även den här lilla branten som jag fegade på.
Det var bara stenhällen som var brant och den var ganska kort som synes här.
Jag måste skärpa till mig och inte fega så mycket på såna här små grejer.

Kul och testa banorna lite och få riktig teknikträning det behövde jag.
Träffade mycket folk där ute som skulle köra så det blev en del snack. Kanske skulle testa att köra enduro någon gång.
Skulle vara en kul upplevelse. Får nog förbättra min teknik en hel del först.

Inga kommentarer: