fredag 15 maj 2015

Järvafältet distans

Tanken var först att köra distans på min Scott FOIL Team Issue. Vädret såg dock väldigt ostadigt ut så det fick bli min Scott Scale 910 med skärmar istället.
Drog ut på Järvafältet och ut mot Kallhäll och tänkte jag skulle köra längs vattnet till Ekerö och ta ett varv på Fornstigen och sen hem.
Dock så började kedjan och hoppa så fort jag tog i på alla växlarna. Har aldrig bytt drivpaketet på den här så jag viste att den började bli lite sliten men hade hoppats på att den skulle hålla helgen ut.

Det var bara att vända hemåt och försöka köra lugnt.
Det var inte så konstigt att det börja hoppa när kedjan nästan var 1 länk längre än en ny och storklingan såg ut så här.
Nu är allt bytt och skall fungera fint igen.

Nu på kvällen har vi haft finmiddag med mina föräldrar på besök här.
Satt riktigt gott med en ordentlig köttbit.


Inga kommentarer: