söndag 31 maj 2015

Falkenloppet

Tänkte jag skulle testa lite landsväg idag. Falkenloppet gick i närheten så det fick bli min första tävling på landsväg i år.
Starten gick tidigt vid 8:30 så jag var knappt vaken när jag kom ditt.





























Det gick på i skaplig fart idag och det var en massa småryck hela tiden.
La Shemise hade tagit upp halva startfältet så de försökte stötta hela tiden.
Dock så blev det bara några 100 meter åt gången så vi kom alltid ikapp.

Tyvärr fick jag problem med magen igen efter 4 varv och var tvungen och spy igen.
Gjorde ett försök att köra ikapp klungan igen på 5:e varvet av 7 och kom nästan ikapp.
Men när det var 10-15 meter kvar så ökade de och jag var helt körd då det var motvind där.

Bestämde mig för att kasta in handduken då jag inte skulle orka 3 mil själv med en krånglande mage.

Skönt att kunna vara med där framme så länge det varade i alla fall.

Hela klungan var samlad när det var dags för målspurt.




Inga kommentarer: