onsdag 25 maj 2016

Rosersbergs GP

Det blev Rosersbergs GP idag. Var lite i valet och kvalet om jag skulle köra eller inte då jag var lite snuvig i morse.

Hade planen från början att cykla dit och hem så jag skulle få en ordentlig genomkörare till Långa Lugnet i Falun på lördag.
Då jag kände mig på gränsen till om jag skulle starta så blev det pendeln dit.

Värmde upp och det kändes helt OK så jag testade att starta.

Försökte att inte dra allt för mycket men hamnade då ganska långt bak hela tiden så jag kom i den där härliga gummisnodd seffekten.
Något som var lite roligt idag var att jag körde ikapp uppför men nästan tappa på platen. Precis tvärt om mot vad det brukar vara.

Mot slutet så började det köras på och då kom jag ikapp uppför sen var det nerför och några kurvor och en lång raka i medvind. Där tappa jag nästan men sen kom en 180 graders sväng och rakt in i motvinden och då kom jag ikapp igen.

På sista varvet försökte jag hålla mig långt fram i backen så jag kunde ta hjul sen.
Kom in ganska bra på målrakan men försökte köra om på innern. Det gick bra ett tag men sen tog det stop då alla framför krockna.
Försökte komma ut men då var det för sent.

Vet inte vilken plats jag kom på men det var ganska långt fram i alla fall så det får jag vara nöjd med.

Blev lite gott fika sen efter racet som satt riktigt fint.

Inga kommentarer: