söndag 1 maj 2016

162,5km distans med 237 watt i medel på 5 timmar

Idag fick det bli ett lite längre distanspass då jag har varit på kryssning till Riga och käkat alldeles för mycket god mat.
Kom hem med båten runt 13:00 så det var bara att ta en snabb minilunch på 2 mackor och svida om till träningskläder och dra ut på ett fint pass med racern.

Blev ut mot Norrtälje.





























Tänkte först köra den vanliga vägen mot Rimbo och gottröra men när jag tittade upp mot himlen och såg ett inte så roligt regnväder åt det hållet så vände jag tillbaka och körde mot Riala och Åkersberga istället.





























Trumma på och såg att jag hade ett skapligt snitt trots att det blåste ganska bra. Verkade bli lite medvind/sidvind på vägen hem så jag tänkte se om jag kunde få till 160km istället för 150 som jag fick förra gången jag körde 5 timmar.

När jag kom till Åkersberga så förstod jag varför jag inte brukar köra den vägen nuför tiden.
Det fanns bara dubbelfilig 90 väg med mitträcke tillbaks till Stockholm och det var mindre kul att köra på.
Körde längs kanten tills jag kom till rondelen där det gick att svänga av mot Vallentuna på en lite mindre väg.
Körde sen till Upplands Väsby och hemåt via Täbyvägen. Såg att jag hade lite tid kvar så jag skarvade till Skålhammra innan jag körde hem igen.





























Fick ihop precis 5 timmar och 162,5 km med 237 watt i medel så det får jag vara nöjd med.
Verkar som jag inte blir lika törsdig nu för tiden heller för jag drack bara 1 flaska vatten och sen åt jag en liten godispåse på 150g och det räckte. Blodsockret var 5,6 när jag kom hem så det var precis lagom. Ingen hammare och inte högt heller.

Inga kommentarer: