tisdag 10 maj 2016

Arlanda GP

Testade återigen lite GP på landsväg. Den här gången blev det i A-elit klassen. Undrade vad jag get mig in på då jag hade problem att ta mig fram i B-klassen förra veckan.

Vi skulle köra 12 varv på den lite småkurviga Arlanda Test Track banan som mäter 2,2 km.
Lyckades ta mig fram ganska bra i starten och kom iväg bra.
Jag åkte lite jojo fram och tillbaka under loppet men kände att jag hade ganska bra kontroll på kurvorna.

Fick ofta med mig fart ut ur kurvorna och lyckades då ta mig fram i fältet lite. Var dock fortfarande för feg för att ta åt mig för mycket i klungan.
Det blåste en del så jag försökte att köra mycket i bocken ikväll och det gick helt OK. Känns dock fortfarande ovant och att jag inte riktigt har lika bra kontroll som uppe i hoddsen.
Fick fortfarande mer effekt uppe på hoddsen så något fel verkar jag göra.

Hade inga problem att hänga med runt idag. Gick nästan oförskämt lätt idag. Kom som vanligt lite långt bak inför målrakan så det blev till att dra på en långspurt. Körde om ganska många och jag tror jag kom in på en 13:e plats totalt. Det får jag vara riktigt nöjd med.

Teamkompisarna i CRT körde riktigt bra och våran spurtkanon Stefan Ljungberg gick och vann med Torbjörn de Jager på en fin 2:a plats.





























Stefans spurt är det inte många som rår på i Sverige, han har ett grymt tryck i pedalerna när han sprätter till.





























Tittade lite på B-klassen innan jag drog hem. Det går inte så mycket långsammare där men det kändes som det var lite mer oroligt i klungan när jag körde B klassen förra veckan än var det var idag i A-klassen. Det var dock ett par incidenter idag som kunde slutet illa men alla höll sig på hjulen som tur var.
Det är ju en bredd och fin bana runt Arlanda Test Track så den är ganska förlåtande trots att det är en del kurvor.





























Fullständiga resultat kommer upp på cykelcup sidan sen.

Inga kommentarer: