måndag 3 oktober 2016

Backintervaller med crossen och nytt PB satt

Ikväll fick det bli backintervaller. Körde lugnt till jobbet och tänkte jag skulle föröka spara mig lite tills efter jobbet.

Det är tur att jag har 2 backar raka vägen på väg hem ifrån jobbet. Först Nybohovsbacken precis utanför jobbet. Det är nästan för kort bit då det bara tar en minut att rulla ditt så då får jag köra runt lite innan jag matar på uppför där.
Sen har jag Hagabacken halvvägs hem så det blir det lagom uppvärming ditt också. Fick bli den då jag hade lite bråttom hem och den var precis längs den närmaste vägen hem.

Fick bli 6 gånger upp till toppen. På förta svängde jag direkt upp på grusvägen bara för att se att det verkligen gick att ta sig upp med crossen. Var länge sen jag körde där sist och visste inte riktigt hur grusigt och halt det skulle vara.






























Var inga problem att ta sig upp så nu var det bara att gasa så gott det gick 5 gånger. Jag körde på ganska bra uppför asfaltsträckan men när jag skulle svänga upp på gruset så kändes det som jag växla ner för tidigt så jag inte fick något bra driv. Sen när det branta till så kunde jag ligga kvar på samma växel och trycka på.
Tror jag skulle försöka hålla kvar på en tyngre växel ett litet tag till för att inte tappa moment.





























Fick tiderna
2:35  12,3 km/h
2:37  12.0 km/h
2:40  12,2 km/h
2:35  12,4 km/h
2:31  12,6 km/h
Kul att jag lyckades köra den snabbaste tiden på sista varvet som också blev mitt nya personbästa på den sträckan också. Blev klar lagom till solnedgången så det var bra tiamat. Borde kunna pustsa till den tiden lite till nu när jag vet hur det ser ut.





























Blev till att köra hem via Edsviken sen då det fortfarande var lite ljus ute. Fick ihop nästan 1,5 timmar så det var ganska lagom med upp och nervarvning och några extraintervaller på vägen hem också. Bra pass och trötta ben.

Inga kommentarer: