söndag 9 oktober 2016

Groopencross CX Pokalen Cup

Idag bar det av till Västerås för att köra Groopencross. Vi tog teamets Dacia Duster ifrån Falun på söndagsmorgonen och körde ner till Västerås vid 9 tiden för att hinna hämta ut nummerlappar och köra några varv på banan.

Han köra nästan 3 varv innan det var dags för att starta. Fick tyvärr starta långt bak igen då jag inte körde så bra igår.

Starten gick och jag lyckades inte så bra som igår att ta mig upp i fältet. Gjorde en del nybörjarmisstag och försökte köra ikapp för fort och fick bromsa för mycket i kurvorna för att jag inte hitta någon lucka att ta mig om på.





























Försökte ta mig upp i fältet men benan ville inte riktigt idag. Jag hamna i någon sorts låg komfortzon och var inte riktigt taggad för att ta i. Åkte mest och möss runt och hade inte orken att hänga på när ett gäng kom om bakifrån.






































Där jag tappa absolut mest var i springbacken längst ut på banan som var en ganska lång sandbacke. Jag orkade verkligen inte springa upp och det kändes verkligen som det var 2 steg upp och 1 ner hela tiden. Jag måste börja springa i backe mer tror jag så jag orkar hålla lite fart där.

Ut på sista varvet så vakna jag till liv lite och kom körde ikapp och om en. Hade en till framför som jag hoppades på att kunna jaga ikapp.





























Han öka dock också tempot lite men jag tänkte att nu får jag skärpa mig och börja köra ordentligt. Fick till kurvtagningen och resten av tekniken ganska bra och kom ikapp på slutet. Sista kurvorna kunde jag köra om och sen blev det en spurt in i mål som jag tog.
Kul och få spurta lite. Fick till den absolut snabbaste tiden på sista varvet. Hade varit bra om jag orkat motivera mig att köra så alla varven istället.

Det är grymt kul att köra men jag vill lyckas tagga till lite mer så jag får bättre driv och kan köra lite mer kontrollerat.

Fullständiga resultat ifrån Groopencross finns här.

Får tacka Joakim och Jessica för grymt boende och trevligt sällskap här i helgen uppe i Falun. Kul och ha med hela familjen och kunna leka runt och ta det lugnt med barnen och hitta på en massa skoj med Joakim och Jessica.
Vi fick sova över där både ifrån fredagen och lördagen.


Inga kommentarer: