lördag 15 oktober 2016

Stockholm CX Cup Tullinge

Idag var det dags att köra lite CX igen. För dagen så var det Stockholm CX Cup som hade en deltävling i Tullinge idag.

Vi skulle köra 6 varv på en småkuperad bana som var ganska teknisk och hade en del sandpartier.
Riktigt rolig bana och ganska utslagsgivande.
Vi blev ett gäng som startade i seniorklassen.
(Alla bilder tagna av Åsa larsson)


























Fick till en ganska bra start och hamnade i en bra liten grupp med Mikael Kippilä och Stefan Granström.
Vi hade olika starka och svaga sidor. Som vanligt så hade jag backarna och löpmomenten som mina svaga sidor.


























Dock så gick det bättre på de tekniska partierna. Det var nästan lite MTB likt bana med en hel del rötter och stenar, passar mig bra.


























Vi körde ihop hela tävlingen och turades om att dra. På 5 varvet så gick jag upp och drog en hel del och hoppades på att kunna skaka av mig Mikael och Stefan på de tekniska partierna på sista halvan av varvet men fick ingn riktig lucka.


























Vi var samlade ut på sista varvet och jag tänkte att jag skall försöka villa upp mig så mycket det går tills vi kommer till sista halvan av banan där det är lite mer tekniskt igen.
När vi kommer till sandbacken som går nerför så försöker jag göra ett ryck och är påväg om Stefan.
Tyvärr så får han sladd och kommer in i mitt spår så jag får bromsa in


























Mikael kommer också om och rycker och jag orkar inte köra ikapp. Klantigt av mig och inte planera in körningen lite bättre. Men kul att det var så jämt mellan oss idag och att det blev lite fight. Mycket roligare än att köra ensam.

I morgon blir det cross igen och då blir det borta vid Sköndal

Inga kommentarer: