lördag 22 oktober 2016

Stockholm Cyclocross

Idag var det dags för våran tävling Stockholm Cyclocross som gick vid Stora Skuggan. Vi i CRT hade hand om tävlingen så vi var på plats tidigt för att se till så allt fungerade.
Jag var där vid 08:00 och hjälpte till lite med att sätta upp vårat fort på vallen för att sen dra ut och träna på banan då jag skulle starta vid 10.

Starten gick bra för mig och jag körd upp mig ganska bra på en gång men efter ett ½ varv så var jag helt död. Resten gick i distansfart och resultatet blev därefter. Formen är inte på top och jag skulle nog behöva vila lite också.

Lars ska lägga ner sin elitsattsning tills nästa år så vi ville såklart tacka honom ordentligt då Lars har varit med i teamet ifrån början och har levererat grymma resultat både på banan och som en riktig teamplayer. Så vi gav han en lite present så han kan fortsätta träna lite nästa år också.





























Var ganska lungt sen så jag passade på att heja på dam och herreliten. Var ganska blåsigt och riktigt ruggit väder idag så det var svårt att hålla sig varm. Hade på mig dubbla undrställ, en tjock tröja och jacka men det var ändå kallt när jag stod still och heja.

Först ut var damerna där Emma Johansson var den klara favoriten.






















Angelica Evardsson, Ida Jansson och Rikke Lönne jagad kort efter och var de som gjorde upp om andra och tredjeplatsen där Rikke drog det längsta strået strax före Angelica.






















Det var en tätt kamp mellan dem men Emma var det inget att göra någonting åt. Hon stack iväg på första varvet och höll sen en trygg ledning genom hela tävlingen. Blev lite mer utspritt på slutet.























Sen var det dags för herreliten att starta där CRT:s  Martin Eriksson fint tog starten.





























Sen var det Henrik Jansson och Fredrik Haraldseth som tog tätten.

Matthias Wengelin var länge med i tätten men fick släppa lite efter halva racet.

Martin som gott ut hårt fick också släppa lite och halkade ner en bit i fältet.

Martin krigade på riktigt bra och kammad hem en fin 9:e plats i det starka startältet.

I tätten så var det Fredrik Haraldseth som tog hem segern i en rafflande spurtstrid med Henrik Jansson och kort efter kom Emil Hekele.





























Fullständiga resultat ifrån Stockholm Cyclocross finns här.

Inga kommentarer: