torsdag 3 augusti 2017

Blir nog inget XCM SM eller Finnmarksturen för mig

Idag var vi ute på Lek och Bus Adventure Zone i Rotebro med brorsans familj och mina småttingar och hoppade runt.
Jag hade hoppat runt som en galning i 3 timmar med barnen och gjort volter och hoppat in i vägar och flygigt runt utan problem.

När det började bli dags att gå hem skulle jag bara glida ner på en sån här och var inte helt fokuserad i en millisekund och hamna med foten mellan studsmattan och tvärlisterna i ganska hög fart och det kändes som det knaka till då foten vred sig helt när den klämdes fast.

Så djävla typiskt. Jag har cyklat i 25 år och hoppat ifrån klippor och klättrat uppför alla möjliga konstiga saker och aldrig brutit eller stukat något. Det närmsta jag fått är en liten spricka i lillfingret.
Och när jag bara ska glida ner för en liten madrass så ska jag självklart lyckas klanta till det. 
Blev några timmar på akuten och efter lång väntan kunde jag äntligen komma till rönken för att bli fotograferad.

Jag hade verkligen tur och starka ben för det hade bara blivit en stukning. 

Men tyvärr ser det ut som jag inte kan köra XCM SM i Motala eller Finnmarksturen och det var ju lite surt.

Inga kommentarer: