onsdag 16 augusti 2017

Nybohovsbacken x 6

Idag blev det backintervaller efter jobbet. Körde med min Tarmac idag så det fanns i stort sett bara Nybohovsbacken på rimligt avstånd att välja på.
Det var några år sen jag körde där sist och de har ju byggt en hel del på framsidan så det var lite stökigt att komma upp.
Körde ner på backsidan och tog sen 5 varv där. 
Fick slita ordentligt idag. Det märks att jag gott upp något kg  under semestern. Jag tog i för kung och fosterland men det blev inga rekordtider direkt. Bästa tiden blev 2:28, mitt PB ligger på 2:17 så det är en bitt ifrån.

Blev lite kortare intervaller på vägen hem sen på de backar som fanns. Körde på så gott jag kunde i ca 60 sekunder per intervall.
Var lagom mör när jag kom hem sen.

Enligt min Garmin Fenix 5 klocka så skulle jag behöva 4 dagar på mig att återhämta mig på. Måste betyda att jag tog i lite i alla fall. Hade dock inga superhöga watt ikväll, 1182 kom jag bara upp i som mest. Gjorde dock inga korta spurter så mer hade nog funnits.

Inga kommentarer: