tisdag 29 augusti 2017

Sköndalscrossen

Ikväll var det dags att köra in crossen och mina nya Roval CLX 32 tubhjul. Sköndalscrossen gick ikväll och det skulle köras 3x2 varv på den nya crossbanan som tog ca 6-7 minuter att köra runt.
Vi blev ett ganska stort gäng som skulle köra de 6 varven.

Jag var inte direkt i toppform idag och lite ovan vid och köra crossen men det ska det förhoppningsvis bli ändring på.
Gjorde en film av den första intervallen på 2 varv.

På den andra intervallen så kom jag bara 1,5 varv sen kavla jag av hela framdäcken i en brant vänsterkurva och slog runt. Sen var det bara att tacka för kvällen då jag inte ville fortsätta med ett löst däck.
Tittade lite på när de andra körde sista intervallen, där Hans Mård hade tagit ledningen och körde på för fullt.


Inga kommentarer: