måndag 2 oktober 2017

Hackmora MTB uphill på film

I helgen blev det mycket backträning iform av Hackmora MTB Uphill och Hackmora Bergslopp. Det är inte min starka sida så det behövs det tränas på mer så det passade bra att få in de här racen då det samtidigt var familjenöje när hela familjen åkte med och heja och jag fick träffa min gamla vän Jocke med familj också.

På lördagens MTB tävling så hade jag med mig min Garmin VIRB Ultra 30 så det blev en film av hela racet.


Jag råkade ta starten där då alla andra ville spara krafterna till backen. Jag insåg såklart själv att jag inte kan ligga där framme och slösa på krafterna då jag var långt ifrån starkast i fältet så jag försökte få fram de andra.
Efter ett tag gick det så sakta så att några gick upp och körde.
Då alla hade samma plan att spara sig så gott det gick så gick det inte så fort de första 5 kilometrarna.

Men när vi väll kom till backen så östes det på rejält och jag hade inte mycket att säja till om. Det blev ett härligt mjölksyrafest hela vägen upp sen. Grusvägen var riktigt dryg  då den var både brant och lång och man såg knappt slutet på den. Där var det bara att gå på ren råstyrka.
Sista 500 metrarna blev det lite mer skog och där hade jag lite mer fördel men jag var för trött för att komma ikapp någon och alldeles för långt efter.

Grym träning blev det och tröt blev jag.

Inga kommentarer: