fredag 20 oktober 2017

CX helg med nylimmade däck

I helgen är det fullspäckat med CX tävlingar här i Stockholm. Först ut nu på lördag är det MTB Täby som har CX Täby Park. Det var en riktgt rolig bana föra året och jag tror den blir minst lika bra nu.

Jag hade ju otur att kavla av framdäcket igen i lördags när jag hade närkontakt med Patrik och limmade på det igen i början av veckan enligt konstens alla regler. Dock så har jag inte hunnit testköra dem men jag hoppas de ska hålla i helgen då jag förhoppningsvis har haft ett bättre lim nu.

På söndag är det dags för våran stora CX tävling vid Stora Skuggan som även är ett UCI cat 2 race så det kommer ett stort gäng internationella åkare och kör också.
Stockholm Cyclocross har byggts om regällt för i år och jag tror det blir en riktigt utmanade bana.
Ska bli riktigt kul att köra och skönt att det är på hemmaplan så jag slipper resa runt så mycket.

Min Crux är servad och klar och jag hoppas jag är klar också.

Ska bli intressant och se hur min insulinpump och blodsockermätare fungerar under race nu också. Skulle behövt lite längre tid för att köra in dem så jag lärt känna hur de fungerar under fysisk aktivitet också.
Det är ganska stor skillnad mot att bara ligga på soffan och lata sig och vara ute och ta ut sig till max.

Inga kommentarer: