onsdag 18 oktober 2017

Då var det dags att damma av Monarken

Ikväll var det dags att damma av Monarken och köra ett kort intervallpass.

Hade tänkt jobbpendla först men var tvungen att gå till tandläkaren efter jobbet. Eva skulle också träna lite senare på kvällen så då fick det bli ett kort och hårt pass på Monarken.

Det blev 10x1 minut på 500 watt. Som vanligt gick det bra de 5 första men sen fick jag gräva djupt för att lyckas hålla effekten. Efter 8:e intervallen så var det riktigt på gränsen.

På 9:de tappa jag lite effekt de sista 10 sekunderna så jag bestämde mig att ta ett par extra minuters vila inför sista och sen bara ösa på. Lyckades köra hela minuten på 500 watt och lite över så jag får vara ganska nöjd ändå.

Det är grymt vad trött man kan bli på så kort tid.

Inga kommentarer: