lördag 21 oktober 2017

CX Täby Park

Idag var det dags för mitt första race i CX Pokalen. Hela familjen åkte ditt och Oskar hade med sig sin cykel så han kunde köra också.
Oskar fick starta först och köra runt delar av den banan vi skulle köra sen.

De skulle köra ett varv, ganska kort men väldigt utmanade med både hopphinder och branta backar.

Det var ganska tungkört i backarna så Oskar fick springa.

Han körde på fint med höll på att missa målgång. Han trodde han redan var i mål när det var 50 m kvar.

Sen var det dags för mig att starta. Då jag inte kört någon CX i år så fick jag starta väldigt långt bak.

Kom dock iväg ganska bra och kom ikapp min team kollega Björn som startade 2 rader framför mig.
Jag lyckades hänga på i ett par varv men sen sinade krafterna.
Rille som är stark och har börjat köra CX kom och körde om. Jag orkade inte riktigt hänga på men lyckades komma ikapp efter några kurvor. 
När vi skulle ut på sista varvet kom en Uppsala åkare och körde om och gasade ganska regällt. Jag orkade inte riktigt hänga på men gneta mig ikapp sakta men säkert. Lyckades spurta om på målrakan sen så det får jag vara nöjd med.

Fick med hela racet på film också.


Stannade kvar och såg på damerna och A-klassen lite gran också.

Vi har vår nya CX junior Lukas Mörtsell Rörfors som var med och krigade bra i elitfältet. Kul med snabba ungdomar i teamet.

Fullständiga resultat ifrån CX Täby Park finns här.

Inga kommentarer: