tisdag 30 juni 2020

Till läkaren igen

Min otur verkar inte ta slut. Förra veckan fick jag någon typ av hemorrojder. Kunde knappt sitta eller torka mig i arslet.
Har haft något litet skit som kommit och gott förut sen i vintras men föra veckan blev det illa.
Jag vill ju alltid vara positiv till allt så jag tänkte bra tillfälle att köra downhill på när jag ändå knappt kan sitta på sadeln. Så det har blivit mycket utförsköra nu.


Var hos läkaren idag och ska köra med Scheriproct salva och sen fiberpulver till maten för att stabilisera magen.

I morgon blir det till kiropraktor och sjukgymnasten också. Min vänstra axel har fått någon sträckning så jag inte kan röra armen ordentligt eller belasta den i olika vinklar.

Det känns som jag bara vill stryka 2020 ifrån kalendern rakt av. Under de här senaste månaderna har jag råkat ut för mer otur än vad jag har gjort under hela mitt liv och sen den här Covid 19 skiten på det också.

Eller är det så här och bli gammal? bara att vänja sig.

Måste ge sjukvården här på Attunda hälsan och i Danderyds sjukhus en massa beröm också. 
Många klagar på stackarna som jobbar och sliter hårt för att hjälpa oss som är sjuka.

Måste säga att jag har fått grymt bra och professionell hjälp och det riktigt snabbt också.
Ringde igår och fick tid på morgonen idag och då var det ingen akuttid.
Har alltid blivit väll bemött och fått extrahjälp om jag frågat.
Så en stor eloge till alla inom sjukvården.

Det går fortfarande att cykla i alla fall så det är ju skönt. Får nog bli mycket utförsåka den här veckan också tills det går att sitta ordentligt.


Axeln fungerar bra när jag cyklar som tur är så där kan jag träna på som vanligt. Det blir bara lite mer sjukgymnastik på kvällarna.

Ja det är tur att jag kan träna annars hade jag klättrat på väggarna här hemma.


Inga kommentarer: