onsdag 10 juni 2020

Tur jag har snabba reflexer, nära krasch

Ikväll skulle jag till mina föräldrar med barnen. Skulle hjälpa farsan att flyta en säng.
Påväg ditt höll en bil på att köra in i min igen.
Det verkar som folk bara försöker ramma mig hela tiden. Jag kör ju ingen direkt liten bil så jag förstår inte hur de kan missa mig.

Jag körde på huvudled och personen hade väjningsplikt med stora märken både i marken och på skyltar om vad som gällde.

Men när jag kom så körde personen bara ut. Vilket djävla ägg. Får folk körkortet i cornflakes paketen nu för tiden.

Jag han nitta och köra ner i vägrenen så jag slapp fanskapet i sidan.
Personen märkte inte ens av något och körde bara vidare som ingenting har hänt.
Tur jag har snabba reflexer och en bra bil.

Nu klarade sig både vi och bilen ifrån några skråmor.

Blev lugnt hos föräldrarna sen. Tog någon minut och flytta sängen sen blev det lite middag innan det var dags att åka hem igen.

Inga kommentarer: