måndag 22 juni 2020

Ett par varv på Brukets XCO bana

Blev lite sovmorgon idag igen, riktigt skönt. Tänkte jag skulle testa Brukets XCO bana och köra ett par hårda varv.
Den här gången blev det med min Trek Procaliber med Pirelli Scorpion MTB H 2,2 däck på.
Riktigt snabb hardtail men inte den bästa utför och i riktigt stök.


Vilken skulle vara snabbast mot min Trek Top Fuel 9.9 med Fetare Pirelli Scorpion MTB S fram och M bak i 2,4 utförande. 
Riktigt snabb cykel utför och i stöket men inte lika lätt och rapp uppför.


Körde först ett testvarv ganska hårt för att se hur banan såg ut.
Sen blev det ett varv där jag tog i så gott jag kunde idag med hardtailen och slog faktiskt min tid med TopFulen med 13 sekunder.

Idag fick jag 14:29 med hardtailen mot 14:42 med Top Fulen.
Jag körde inte under samma dag men det var liknade förhållanden med snustorra snabba stigar.
Dock så kan ju dagsformen skilja en del.
Trodde dock Top Fulen skulle vara snabbast ändå då banan är ganska teknisk men å andra sidan är det ganska mycket uppför också.

Får ta ett varv till med Top Fulen och lätta tävlingshjul och däck och se hur den går.
Nu körde jag bara ett varv hårt också och en heldämpad är alltid mer förlåtande när man börjar bli trött och seg.

Träffade några som höll på att träna på downhill hoppen också. De körde några av platåhoppen där och vi började snacka lite. 

De visade hur man skulle ta hoppen och jag körde det lilla här.


Dock så banga jag på de andra då jag inte kände mig helt säker utan dropperpost.
Kul med lite teknikträning.

Avslutade dagen med lite middag hos föräldrarna och ett parti schack med farsan. Blev ett långt spel men farsan tog mig tillslut.



Inga kommentarer: