onsdag 8 juli 2020

En kväll i Flottsbro

Ikväll blev det en runda till Flottsbro med Peter. Det var fint väder och banorna var torra och fina men det var ganska blåsigt.

Vi körde i stort sett alla banorna förutom de svarta. Har inte fått upp tillräckligt med teknik för att våga mig på de än.
Jag börjar dock få in tekniken och flytet bättre på Endurospåret men det finns fortfarande mycket att förbättra där. 
Det känns som jag hittat bra spår men vågar inte släppa på så mycket då det är ganska brant och stenigt.

Börjar få till platåhoppen också. Riktigt skönt när jag lyckas sätta dem utan att bakhjulet slår i.

Finns många bra banor i Flottsbro och min Trek Top Fuel  rar sig över det mesta helt klanderfritt. Den är verkligen en allsidig cykel som klarar det mesta.

Peter fick för sig att kolla det här hoppet. Har tittat på det själv förut och tänkt att innan årets slut ska jag klara det. 
Till 99% är det bara järnspöken som gör att jag inte vågar. Vet ju av erfarenhet att på just sådana här hopp är det bara att rulla ut och hålla i styret så går det bra.

Peter tog hoppet och jag kunde ju inte vara sämre så jag körde också. 
Som jag trodde så var det inte alls farligt är jag väll rulla ut.
Så skönt att sätta den. Nu kan jag checka av den på min bucketlist också.

Tog den inte bara 1 gång utan körde 3 för att verkligen känna mig bekväm med den.

Nästa gång är det nog dags att försöka ta några av de större platåhoppen, får se hur det går.

Inga kommentarer: