söndag 26 juli 2020

Hårdkörning med MTB Täby

Idag blev det hårdkörning med MTB Täby. Möte upp gänget med Erik, Fredrik, Johan och Anders vid Väsjöbacken. Sen bar det ut mot Järvafältet.
Erik hade hittat ett gäng riktigt tekniska stigar, är glad att jag inte tog HT:n idag. Det hade blivit grymt jobbigt.
Fick sällskap av lite hästar när vi skulle över en äng.

De ville hälsa på och undrade säkert var det var för konstiga figurer som kom och hälsa på.

Erik hittade en massa fina spår och vi körde på ganska hårt om vartannat. Fick slita för att hänga på uppför ibland men jag lyckades hålla mig på hjul idag.
Gick lite lugnare på de platta och otekniska bitarna så där kunde jag återhämta mig lite.

När vi kom tillbaka till Väsjöbacken så vände jag hemåt då jag började bli hungrig och jag hade ätit upp allt käk jag hade med mig. 

Fick ihop 5 mil på 3:20. Gick inte så fort men det var som sagt riktigt tekniska och krävande spår.

På eftermiddagen fick vi besök av Mattias och Eriqa och vi gick ut till Tunnelparken och lekte med barnen.
Full fart hela eftermiddagen.


Jag blev tydligen en liten lekledare då det kom ett gäng andra barn som ville klänga och hänga på mig när jag fjantade runt med småttingarna.

Inga kommentarer: