söndag 13 november 2022

Lång skogsdistans

Idag blev det ett riktigt långpass i det fina vädret.
Körde med MTB Täby som vanligt men den här gången skulle vi mötas upp i Rydbo för att ta en runda på Bogesund i riktigt fint väder.

Vi blev ett grymt gäng som skulle ut och slira. Blev lite lugnare den här gången än för 3 veckor sen kändes det som men ändå hade jag högre medelpuls 113 mot 109 trots att jag körde nästan dubbelt så långt idag.
Då fick jag hammaren och käkade hur mycket som helst under passet.
Nu hade jag ätit ungefär lika mycket innan och tog lika mycket insulin men blodsockret var högt hela tiden och gick inte ner så jag tog 2 ie extra efter ca 3 timmar.
Åt bara 2 gels under hela passet och hade bra blodsocker på slutet.


Var riktigt fint ute och så där lagom halt så det gick att gasa på med skapligt kontroll bland de hala rötterna och stenarna.


Det var lite kyligare idag än igår men det var sol och i stort sett vindstilla, kan inte bli bättre än såhär.


Fick ihop 87 km och 5:45 timmar så det blev ett av de längre passen i år. Var riktigt kul att köra och skönt att blodsockret inte sjönk som förut men konstigt hur det kan vara så olika ibland ifrån dag till dag med diabetes.

Kom hem ett fint farsdag present som Lskar, Emilia och min älskling Eva fixat så fint.








Inga kommentarer: