söndag 23 oktober 2022

Blodsockerfall på dagens träning

Idag tänkte jag köra den vanliga skogsdistanspass med MTB Täby ifrån Skavlöten.
Gjorde som vanligt inför träningen på söndagar och tog halva dossen insulin och käkade lite mer.
Kom iväg lite i senaste laget kvart över 8 och hade då 10,4 med en pil rakt upp.
Det brukar vara ganska lagom. Fick dock dra på lite mer än vanligt och av någon anledning kände jag mig riktigt seg och fick inte upp pulsen. Fick ta i ordentligt för att komma över 130.
Det kändes typ som jag fått i mig dubbla dossen betablockerare. 
När jag sen kom fram till Skavlöten och vi skulle dra iväg så var blodsockret på 6,1 och 2 pilar ner.
Drog i mig en gel och en hel godispåse men det bara fortsatte neråt.
Tog en bar och efter att ha vänt vid 2 så gick blodsockret bara upp till 4:a.
Kände mig riktigt seg och det kändes som reaktionsförmågan var någon sekund efter för jag halka bara omkring och kunde inte ens hänga med där det var tekniskt som jag brukar kunna göra.
Valde och kasta in handduken efter lite över en timme då jag inte riktigt fick till blodsockret och kände mig väldigt seg.

Vet inte om det kan vara för att jag fick ta i mer i början när jag fortfarande hade aktivt insulin i kroppen som gjorde att det börja dala så mycket.
När det väll blivit för lågt så är der nästan omöjligt att få upp samtidigt som jag tränar.

Blev lugnt hem sen och jag fick dra i mig ytterligare en godispåse och en gel.
Efter 3,5 timme så hade blodsockret bara kommit upp till 5,4 trots allt jag ätit.

Blev en snabbtvätt av cykeln innan det var dags för nästa äventyr idag.

Han käka och duscha sen bar det iväg till Extremfabriken med småttingarna och Oskars kompis Viktor.

Blev ett par timmars hoppande och klättrande där också så jag var lagom mör sen när jag kom hem.

Inga kommentarer: