onsdag 26 oktober 2022

Första Zwiftracet sen april

Fick bli Zwift ikväll. Han inte ut innan det blev mörkt och vädret var inte det roligaste heller så jag satte mig på Monarken och letade upp ett race som skulle kunna passa mig.
Hitta 3R Racing (B) on Tick Tock in Watopia som var en ganska platt bana med 112 höjdmeter på 36,1 km så jag hoppades kunna hänga med där.


Gick ganska lugnt första milen men sen kom den enda backen som fanns så tappade jag. 
Var inte tillräckligt långt fram när backen kom så jag kunde falla igenom klungan. Var inte så långt efter på toppen men lyckades inte brygga ikapp nerför.
Det var en lycka ner till andra klungan så jag försökte köra på men det var bara 15-20 sekunder ner och upp till huvudklungan så tappa jag så det var lika bra att vänta in bakomvarande klunga efter ca 5-6 km körande själv.

Det gick lite lugnare i den klungan och det var inga problem att hänga på i backen.
Sen var det bara att invänta målgång. Det börjades köra lite snabbare de sista kilometrarna men jag lyckades hänga på.
Hade lite krafter kvar till en spurt som jag lyckades ta så det var skönt i alla fall.

Kul och raca lite på Zwift igen. Det lär bli mer sånt nu när det blir mörkare och kallare ute.


Inga kommentarer: