lördag 8 oktober 2022

Capital Enduro Series Väsjöbacken

Idag blev det Capital Enduro Series vid Väsjöbacken.
Det ska köras både idag och i morgon då det är både Enduro och dual slalom.
Det var ett annorlunda och kul upplägg den här gången då man fick köra varje bana hur många gänget som helst, sen räknades de 2 snabbaste tiderna på varje bana in i totalen.
Det var 5 endurobanor som skulle köras och sen 2 dual slalom banor.

Det hade regnat en hel del i natt så det var riktigt halt ute på morgonen.
Jag har ju kört alla banor ganska mycket förut men då har det för det mesta varit torrt.

Nu blev det som helt nya banor då det var mycket rötter och stenar och en hel del på skrå.

Jag försökte köra på men fick inga bra tider alls då jag bara halka runt.
Grythunden var riktigt svår. Lyckades inte få till något bra åk där idag. Samma med spår 4 tror jag det var som gick till vänster efter graffitihuset och kom ut vid skogen i mitten.
Stenhällen för med droppet med rötter på skrå lyckades jag inte få till.

Blev dock soligt väder och det började torka upp efter lunch så då vågade jag dra på lite mer.

Fick till några ganska bra åk men det var en bit ifrån mina rekordtider så jag hoppas jag kan få till de lite bättre i morgon.
Jag hade nog börjat fega ur för mycket då det var så halt på morgonen.
Ska bli kul och testa dual slalom också och se hur det kommer gå.

På eftermiddagen blev det ut igen då Emilia skulle ha friidrott vid Sollentunavallen.
Oskar hade redan haft friidrott på morgonen så det har varit fullt ös hela dagen här.



Inga kommentarer: