söndag 9 oktober 2022

Capital Enduro Series Väsjöbacken dag 2

Idag var det andra dagen på Capital Enduro Series vid Väsjöbacken.
Nu hade det börja torka upp ordentligt då det varit sol och en del blåst.
Tänkte jag skulle försöka köra alla banor 2 gånger igen och satsa lite extra på bana 2 och 4:a som jag totalt misslyckats på igår.
Här är det svåra stället på sträcka 4. Har inte haft några problem med det förut när det varit torrt men nu lyckades jag inte komma in där med fart så jag kunde hoppa över rötterna.


På bana 2 så var det efter den här som jag alltid fastnade. Ner till höger så var det 2 stora stenar som jag inte kom emellan då det låg en hal rott i mitten som jag lyckades få sladd på.

Det var tur man fick ta liften upp annars hade det blivit väldigt jobbigt.

Tänkte jag skulle förbättra min tid på 3:e sträckan också men där hade det också blivit halt.
Gick bra tills jag kraschade ur mig mellan träden.


Lyckades som tur var köra ett varv till där det gick bättre men blev inga rekordtider där.
Fick till 2:a sträckan ganska bra för att vara mig. Skönt att jag kom igenom den 2 gånger utan att fastna men den var inte 100% men jag är glad att jag höll mig på hjulen.


Sen var det dags att försöka sätta en tid på bana 4:a. Gick skapligt på första halvan men jag lyckades inte få något bra flytt i skogen.
Vet inte varför jag höll på att halka runt där, koncentrationen var nog inte på topp för det har gott mycket bättre på träning där.



Körde även en gång på bana 5 som kallas krokodilen. Den hade också blivit ganska uppkörd och hal så det var bara att försöka håla i sig.
Hade behövt köra den en gång till men vågade inte riktigt på slutet då jag började bli trött och tror inte jag hade kunnat förbättra mig något idag då banan blivit halare.


Kom tillslut på en 20:e plats i totalen och får vara nöjd med det. 
Blev inga rekordtider för mig men det hade blivit ganska halt och uppkört i helgen så jag tror inga andra fick några rekordtider heller.
Jag vill verkligen lära mig köra på när det är halt brant och stenigt. Behöver öva på att bromsa vid rätt tillfälle och hitta greppet.
Fullständiga resultat finns här ifrån Capital Enduro Series.
Stannade och tittade lite på dual slalom också.

Det gick fort nerför de små serpentinerna.


När jag kom hem sen så var det ingen som orkade laga mat så vi tog en finmiddag på Hamilton och fick i oss en riktig god middag med en massa protein.




Inga kommentarer: